مقالات

روش اتو کردن انواع پارچه گردباف

اتو کردن لباس گربافت

روش اتو کردن انواع پارچه گردباف ؛ جنس و الیاف پارچه‌ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از پارچه‌ها حتی نیاز به اتو نیز ندارند و برخی از پارچه‌ها به نوعی هستند که باید پس از هر بار استفاده یا شستشو  نیاز به اتو دارند. اما آنچه که اهمیت دارد، نحوۀ اتو کشی پارچه‌هاست. به عنوان مثال برخی از پارچه‌ها به درجۀ گرما و روش اتو کردن حساس هستند و ممکن است دچار آسیب شوند. اگر شما روش‌های اتو کردن انواع پارچه‌ها را بدانید، می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از پارچه‌های مختلف استفاده کنید.. طی این مطلب از گروه تولیدی صنعتی ریحان تکس قصد داریم دربارۀ روش اتو کردن انواع پارچه گردباف صحبت کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید پارچه گردباف عمده از وب‌سیات ریحان تکس دیدن نمایید.

نحوه اتوکشی انواع پارچه

برای اینکه بتوانید پارچه‌ها را با بهترین روش اتو کنید، باید ابتدا دسته بندی خاصی برای پارچه‌ها داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید پارچه‌ها را بر اساس جنس آنها جدا کنید. حساس‌ترین پارچه‌ها، پارچه‌های پنبه، کتان، پلی استر، پشم و لنین و مواردی این چنینی هستند. برخی از پارچه‌ها مانند ریون یا مخمل و ساتن به گونه‌ای هستند که نمی‌توانند مستقیماً تحت درجه حرارت بالا اتو شوند و شما باید به کمک یک پارچۀ دیگر ابتدا روی سطح آنها را بپوشانید و سپس آنها را اتو کنید. پارچه‌هایی که الیاف آن‌ها از نوع پلاستیکی است، بیشتر در معرض سوختگی قرار دارند.

 

اتو پارچه گردباف

پارچه ریون

پارچه ریون یا به طور کلی هر نوع پارچه‌ای که دارای الیاف مصنوعی مثل پلی استر باشد، بهتر است تحت دمای بالا، اتو نشود. زیرا درجه حرارت زیاد می‌تواند باعث جمع شدن و آسیب به الیاف پلی استر شود. برای اینکه بتوانید پارچه‌هایی مانند پارچه ریون که ممکن است از الیاف پلی استر تولید شده باشند را اتو کنید، بهتر است ابتدا این لباس‌ها را کمی مرطوب کنید و سپس آن‌ها را اتو کنید. البته پارچه‌های پنبه‌ای نیز در صورتی که دارای الیاف مصنوعی مثل پلی استر باشند، بهتر است قبل از اتوکشی مرطوب شوند.

پارچه پنبه‌ای بر خلاف پارچه ریون و پارچه‌های تولید شده از پلی استر می‌تواند به راحتی تحت دمای بالا اتو کشی شود. اگر روی پارچه پنبه‌ای یک پارچه مرطوب قرار دهید و سپس اتوکشی را انجام دهید، می‌توانید از دمای بالاتر نیز استفاده کنید. البته پارچه پنبه‌ای خیلی زود صاف می‌شود و با کمترین دما چروک آن از بین می‌رود.

 

اتوکشی پارچه گردباف

 

پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز از جمله پارچه‌هایی است که ممکن است دارای الیاف طبیعی یا دارای الیاف مصنوعی باشد. پارچه‌ویسکوز یک پارچه با کشسانی متوسط و جنس نرم و لطیف است که گاهی نیاز به اتوکشی خواهد داشت. به طور کلی هرچه پارچۀ ویسکوز دارای رطوبت بیشتری باشد، احتمال اینکه بهتر صاف شود و بتواند با دمای بالاتر اتوکشی شود بیشتر است. سعی کنید هیچگاه پارچه ویسکوز را به صورت خشک اتو نکنید. پارچۀ ویسکوز ممکن است تحت اتو با دمای خیلی بالا و همچنین فشار مستقیم، برق بیافتد (ساییده شود).

به همین دلیل سعی کنید یک پارچۀ تمیز بدون رنگ بر روی پارچه ویسکوز قرار دهید و سپس اتو کنید. همچنین سعی کنید از اتو بخار استفاده نکنید. برای اتو کردن پارچه‌های ضخیم مثل پارچه کتان که الیاف محکم و زبری دارد، بهتر است حتماً از اتو با درجه حرارت بالا استفاده کنید. زیرا چین و چروک‌های پارچه کتان به راحتی صاف نمی‌شود. برخی از پارچه‌ها به حدی در مقابل حرارت و گرما و حساس هستند که حتی نباید به خشکشویی فرستاده شوند.

سخن پایانی

در این مطلب از شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس دربارۀ روش اتو کردن انواع پارچه گردباف صحبت کردیم. اطلاع از نحوۀ اتو کردن انواع پارچه‌ها سبب می‌شود بلکه بتوان عمر و کاربرد پارچۀ مورد نظر را افزایش داد. زیرا بسیاری از پارچه‌ها بر اثر گرمای بالا و حساس بودن دچار سوختگی می‌شوند. پارچه‌هایی که در این مطلب ذکر شد، با کیفیت بالایی در مجموعه پارچه ریحان تکس وجود دارد. خرید پارچه با کیفیت می‌تواند سبب شود اتوی لباس‌های خود را راحت‌تر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *